Het begin .....

Wat is er nou heerlijker dan iets moois maken met je handen ? 
Toen ik jaren geleden voor het eerst bij iemand een workshop volgde voor het maken van een droogbloemkrans werd bij mij een luikje in mijn hart opengezet. Onder de bezielende leiding van de workshop "juf" ontstond onder mijn handen iets moois. Iets dat ik zelf had gemaakt, iets dat ik zag ontstaan in mijn handen. Het was voor mij een "eye-opener" dat ik dit kon. Ik was 40 en had nog nooit eerder ontdekt dat ik die creatieve kant in me had. Het bleek in de jaren die volgde een liefde die volgroeide naar een passie. 
Inmiddels zijn we behoorlijk wat jaren verder en is de liefde voor het creëren van iets moois met je handen uitgegroeid tot een web-shop. Ik verkoop dan wel in mijn winkeltje de producten om iets mee te maken maar blijf zelf ook veel en vaak knutselen. Mijn werkkamer is volgegroeid met hobbymaterialen en de ideeeën worden door de jaren heen alleen maar meer in plaats van minder. Ik heb door de tijd ontdekt dat niet alleen de droogbloemen prachtig zijn om mee te werken maar dat ook de servettentechniek (decoupage) iets is dat mij mateloos kan boeien. Ik kocht eerst alleen wat pakjes servetten voor eigen gebruik maar ontdekte al gauw dat je uit zo'n pakje altijd maar een paar servetten gebruikt. En nergens was op dat moment in mijn omgeving een plek te vinden waar je losse servetjes kon kopen. En toen, op een mooie dag ergens eind 2007  ben ik begonnen met deze losse servetten dan maar zelf te koop aan te bieden. Na een wat aarzelende start heb ik de stoute schoenen aangetrokken en stapte ik vol goede moed de kamer van koophandel binnen.
Het was 8 mei 2008 en Conny's Frutsels was geboren !


Omdat ik heel vaak vragen krijg via de mail of via mijn berichtenbox over bepaalde aspecten van het knutselen of over bepaalde technieken merk ik dat er onder u behoefte is aan informatie. Ook is het gewoon lekker om geïnspireerd te worden, om te lezen over nieuwe producten, nieuwe technieken of gewoon over dingen die ons knutselaars bezig houden. 
Deze pagina in mijn webshop wordt daarom een heel persoonlijke. Ik wil u de komende tijd meenemen in ..... nou ja... noem het maar "mijn wereld van het fröbelen" en ga u verhalen vertellen, technieken uitleggen en de dingen laten zien die ik tegenkom. Dit gaat niet alleen over servetten. Het decoreren gaat immers veel verder dan dat alleen, het gaat ook over andere creatieve dingen. Dingen die ik zelf zie, dingen waar vriendinnen mij op wijzen of beurzen die ik bezoek. 
Nou ja, eigenlijk gaan wij het samen ervaren, u en ik. Ik hoop u te kunnen inspireren met mijn verhalen en foto's .....

Reacties

Populaire posts