Dimentional Magic

Als de servetten-koorts je eenmaal te pakken heeft dan zal je merken dat je steeds meer toepassingen vindt waar je de servetten op kunt gebruiken. Ook merkte ik zelf dat ik steeds verder op zoek was naar leuke aanvullingen op mijn servetten werk. Opleuken met lintjes of andere decoratieartikelen, maar ook de servetten eens anders behandelen. Verhogen, vervagen en andere technieken. Zo kocht ik steeds meer producten waarvan het gebruik me niet helder was maar waarvan ik dacht “daar ga ik wel eens wat mee proberen”.

Eén van de producten was Dimentional Magic  van ModPodge.  Het flesje lag al enige tijd ongeopend op mijn werktafel voor ik er eens wat mee ging proberen. Maar toen ik er eenmaal mee aan de slag ging, ging er een wereld voor mij open ! Wat een leuk product ! Tegenwoordig ligt er standaard een flesje binnen bereik en ik heb er al heel wat projectjes mooi mee afgewerkt.

Wat is Dimentional magic ?

ModPodge Dimentional Magic is vloeistof die melkachtig-wit uit het flesje komt en transparant opdroogt. Het is een wat dikke vloeistof die zijn vormt houdt als het droogt en, eenmaal gedroogd, een 3D effect aan je werk geeft. Het ligt als het ware, als een dik laagje acryl over je werk. Eenmaal goed gedroogd wordt het hard, doorzichtig en glanst het als glas. Het lijkt dan op een epoxy laagje. 

Waar gebruik je Dimentional Magic voor ?

Je kunt Dimentional Magic voor een aantal leuke effecten gebruiken :
3D effect : Als je graag met servetten werk kun je met dit product delen van je gedroogde servet verhogen. De Dimentional Magic geeft een glasachtig laagje over je servet. Eenmaal gedroogd ligt het zichtbaar en voelbaar als een laagje over je afbeelding. Het is op deze manier leuk om bijvoorbeeld delen van bloemetjes of blaadjes op te hogen.


      

 

  

Sieraden : Dimentional Magic leent zich uitstekend voor het maken van sierraden. Voorzie uw lege cabochon (een hanger voor aan een ketting, vaak verkrijgbaar in kralenwinkels) van een klein stukje van uw favoriete servet, of plak er een mooie foto van uw (klein-) kind in. 

U lijmt de afbeelding of foto met normale ModPodge lijm in de cabochon. Laat dit even drogen. Vul nu de cabochon tot het randje met de Dimentional Magic en zorg hierbij dat er geen luchtbelletjes in de vloeistof zitten. 


   


Laat dit een aantal uren goed drogen en uw persoonlijke sieraad is klaar. Leuk om voor uzelf te maken en ook leuk om cadeau te doen aan Oma !



Medaillons
Het maken van medaillons werkt hetzelfde als bij de sierraden cabochons. De medaillons kunt u gebruiken op uw interieurartikelen. Zo heb ik onlangs een set kandelaars geschilderd die net een klein extraatje konden gebruiken. De medaillons kocht ik goedkoop bij de Action maar, zoals vaak het geval is, was het plaatje dat erin zat niet geschikt voor mijn kandelaars. Deze plaatjes heb ik eenvoudig eruit gehaald waarna een leeg medaillon overbleef. Met behulp van verf in diverse kleuren heb ik het medaillon de kleur gegeven die paste bij de kandelaars. 


Na het drogen van de verf heb ik het medaillon gevuld met Dimentional Magic. 



Nadat de Dimentional Magic was gedroogd is het medaillon op een lege fles in de juiste vorm
gebogen. 

U kunt uiteraard ook de medaillon versieren met een stukje servet. Zo maakt u bij elk werkstuk medaillons die qua kleur en sfeer precies passen bij uw ondergrond. 

Tips :

  • Zit er toch een luchtbelletje in uw Dimentional Magic ? Zolang het nog vloeibaar is kunt u met een kopspelt in het belletje prikken en het met de spelt naar de zijnkant/bovenkant werken. Daar lost het op.
  • U doet heel lang met 1 flesje Dimentional Magic mits het goed afgesloten wordt. Zorg dat er geen lucht bij kan door een kopspelt in het tuitje te steken. Dop erop en wegzetten.
  • Maak eens een mooie hanger van een oude dominosteen of een oud scrabbel-stuk. Beplak het met papier of servet. Een laagje Dimentional Magic erover ter bescherming en voor een mooie glanzende afwerking. Versier het met strass-steentjes of parel-kraaltjes. Zo maakt u bij elk kledingstuk gewoon uw eigen passende sieraad !


Gemaakt door Sylvia Homborg van Atelier SylKel


Ik wens u heel veel knutsel plezier !
Conny

Conny's Frutsels


Reacties

Populaire posts